Motorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“

Lokomotivy T 466.0 vyráběly ZTS Martin na základě vlastního vývoje a proto se v řadě detailů liší od ostatních strojů ČSD. Byly určeny pro lehkou osobní i nákladní traťovou službu a středně těžkou posunovací službu.

vozidlo motorová lokomotiva
motorová lokomotiva
označení T 466.0286
(735 286–7)
typ vozidla Bo'Bo'
určení osobní a nákladní vlaky
majitel České dráhy
stav provozní
přezdívka Pilštyk
rok výroby 1979
výrobce ZTS Martin
maximální rychlost 90 km/h
trvalý výkon 926 kW
přenos výkonu elektrický
služební hmotnost 64 t
průměr hnacích dvojkolí 1000 mm

Provozní vozidla u ČD

T 466.0007 – Olomouc

T 466.0286 – Lužná u Rakovníka

Důvodem výroby těchto lokomotiv byla další náhrada dosluhující parní trakce, tentokrát na vedlejších tratích a proto se jedná o hnací vozidlo střední výkonové kategorie. Pro nasazení v osobní dopravě, kde ještě většina vozů měla v té době pouze parní topení , byl stroj vybaven parním generátorem PG 500. Prvních 26 kusů bylo vybaveno elektrodynamickou brzdou, která však byla poměrně brzo v provozu demontována. Prototyp vyjel v roce 1971 a ověřovací série 25 kusů byla vyrobena mezi lety 1972 – 1975. Závěr výroby byl v roce 1979 po dodání celkových 298 kusů. Použitý motor PA 4 – 185 však nesplnil očekávání a byl příčinou nejednoznačného hodnocení celkových provozních vlastností. Kladem byl naopak dobrý rozhled z věžové kabiny strojvedoucího, dobré chodové vlastnosti a poměrně velký výkon při nízké hmotnosti. Vyšší spotřeba, pokles nákladní dopravy a převod osobní dopravy do motorových vozů byly pak počátkem 90. let důvodem k zahájení přestaveb na řadu 714 u ČD a na řadu 736 na Slovensku.

Fotogalerie

Motorová lokomotiva T 466.0286 PielstickMotorová lokomotiva T 466.0286 PielstickMotorová lokomotiva T 466.0286 Pilštyk

Další vozy z kategorie

Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“

Zobrazit

Motorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“

Zobrazit

Motorový vůz M 131.105 „Hurvínek“

Zobrazit

Motorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“

Zobrazit

Motorový vůz M 240.0100 „Singrovka“

Zobrazit

Motorový vůz M 262.076 „Kredenc“

Zobrazit

Parní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 313.432 „Matylda“

Zobrazit

Parní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“

Zobrazit

Parní lokomotiva 414.096 „Heligón“

Zobrazit

Parní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“

Zobrazit

Parní lokomotiva 477.043 „Papoušek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.022 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.112 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 534.0323 „Kremák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 556.0271 „Štokr“

Zobrazit

Salonní vůz prezidenta T. G. Masaryka

Zobrazit