Motorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
Lokomotivy T 466.0 vyráběly ZTS Martin na základě vlastního vývoje a proto se v řadě detailů liší od ostatních strojů ČSD. Byly určeny pro lehkou osobní i nákladní traťovou službu a středně těžkou posunovací službu.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | T 466.0286 (735 286–7) |
typ vozidla | Bo'Bo' |
určení | osobní a nákladní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | provozní |
přezdívka | Pilštyk |
rok výroby | 1979 |
výrobce | ZTS Martin |
maximální rychlost | 90 km/h |
trvalý výkon | 926 kW |
přenos výkonu | elektrický |
služební hmotnost | 64 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1000 mm |
Provozní vozidla u ČD
T 466.0007 – Olomouc
T 466.0286 – Lužná u Rakovníka
Důvodem výroby těchto lokomotiv byla další náhrada dosluhující parní trakce, tentokrát na vedlejších tratích a proto se jedná o hnací vozidlo střední výkonové kategorie. Pro nasazení v osobní dopravě, kde ještě většina vozů měla v té době pouze parní topení , byl stroj vybaven parním generátorem PG 500. Prvních 26 kusů bylo vybaveno elektrodynamickou brzdou, která však byla poměrně brzo v provozu demontována. Prototyp vyjel v roce 1971 a ověřovací série 25 kusů byla vyrobena mezi lety 1972 – 1975. Závěr výroby byl v roce 1979 po dodání celkových 298 kusů. Použitý motor PA 4 – 185 však nesplnil očekávání a byl příčinou nejednoznačného hodnocení celkových provozních vlastností. Kladem byl naopak dobrý rozhled z věžové kabiny strojvedoucího, dobré chodové vlastnosti a poměrně velký výkon při nízké hmotnosti. Vyšší spotřeba, pokles nákladní dopravy a převod osobní dopravy do motorových vozů byly pak počátkem 90. let důvodem k zahájení přestaveb na řadu 714 u ČD a na řadu 736 na Slovensku.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
ZobrazitMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit