Parní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
Nejmodernější československé parní lokomotivy pro těžké nákladní vlaky. S těmito lokomotivami končí výroba parních lokomotiv a později i parní provoz u nás.
vozidlo | parní lokomotiva |
---|---|
označení | 556.0271 |
typ vozidla | 1'E |
určení | nákladní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | neprovozní |
přezdívka | Štokr |
rok výroby | 1955 |
výrobce | Závody V. I. Lenina Plzeň |
maximální rychlost | 80 km/h |
indikovaný výkon | 1500 kW |
služební hmotnost | 99,0 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1400 mm |
Provozní vozidla u ČD
556.0506 – Hradec Králové
Celkem 510 lokomotiv řady 556.0 bylo vyrobeno v lokomotivce Škoda Plzeň v letech 1952 - 1958. Lokomotiva 556.0510 je poslední parní lokomotivou vyrobenou v Československu. Původní určení lokomotiv bylo pro nejtěžší nákladní vlaky, výjimečně byly používány i na vozbu osobních vlaků. V rámci těžkotonážního hnutí v padesátých letech 20. století vozily rekordně těžké údernické vlaky. V provozu se udržely až do samého konce parního provozu na počátku osmdesátýh let, v řadě dep právě tyto lokomotivy ukončovaly parní provoz u ČSD. Lokomotivy byly vybaveny mechanickým přikladačem paliva odvozených od francouzského typu „Standard Stocker“ a od něho dostaly i přezdívku „Štokr“.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
ZobrazitMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit