Motorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
Jako stroje konstrukčně navazující na řadu T 435.0 byly vyráběny lokomotivy řady T 458.1. Byly odvozeny z exportních strojů ČME 2 dodávaných v letech 1960 až 1965 do tehdejšího SSSR.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | T 458.1190 (721 190–7) |
typ vozidla | Bo'Bo' |
určení | nákladní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | provozní |
přezdívka | Velký hektor |
rok výroby | 1965 |
výrobce | ČKD Praha |
maximální rychlost | 80 km/h |
trvalý výkon | 552 kW |
přenos výkonu | elektrický, stejnosměrný |
služební hmotnost | 74 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1050 mm |
Provozní vozidla u ČD
T458.1091 – Šumperk
T 458.1190 – Lužná u Rakovníka
Určení stroje bylo pro nákladní traťovou službu a posun, z výchozího typu T 435.0 bylo tedy zachováno kapotové uspořádání s koncovou kabinou strojvedoucího a motor 6 S 310 DR. Vzhledem k nárůstu hmotnosti pak představovaly vyšší výkonovou kategorii, neboť při stejném motorickém výkonu disponovaly vyšší tažnou silou! Pro zlepšení chodových vlastností však s výjimkou prvních pěti kusů byly ostatní pro ČSD již dodávány s novým typem podvozků, kde rozsochové vedení dvojkolí a pensylvánské provedení bylo nahrazeno vedením dvojkolí kyvnými rameny s odpružením šroubovými pružinami. ČSD odebraly nejprve 13 kusů pro široký rozchod a v letech 1963 až 1965 pak převzaly z ČKD Praha 206 lokomotiv na normální rozchod. Typ byl úspěšný i po exportní stránce, neboť kromě SSSR byl dodáván i do Albánie, Indie, Iráku, NDR a Polska. Osvědčily se i při nasazení v průmyslu a na vlečkách, kam byla také řada kusů odprodána po poklesu jejich potřeby u ČSD koncem 90. let.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
ZobrazitMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit