Motorová lokomotiva T 679.1 „Sergej“
Nejsilnější motorové lokomotivy ve službě ČSD, vyráběné v SSSR, mají dvoutaktní dvanáctiválcový motor.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | T 679.1 |
výrobce | VTZ Lokomotivka Vorošilovgrad |
výroba | 1966 – 1979 |
max. rychlost | 100 km/h |
Provozní vozidla u ČD
T 679.1529 – Česká Třebová
T 679.1600 – Lužná u Rakovníka
Nejsilnější motorové lokomotivy ve službě ČSD, vyráběné v SSSR, mají dvoutaktní dvanáctiválcový motor. V počtu 600 ks šlo zároveň nejpočetnější lokomotivní řadu ČSD. Pro jejich dunivý hlasitý zvuk se jim říkalo také Buben tajgy. Lokomotivy tahaly nejtěžší nákladní vlaky, ale byly rovněž součástí strategických plánů sovětské armády. Díky svému původu je mohli v případě války obsluhovat sovětští vojáci. Lokomotivy byly rozšířeny i v Polsku, východním Německu a Maďarsku.
Další vozy z kategorie
Motorová lokomotiva T 211.0, T 212.0 a T 212.1 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.0 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 426.0 „Rakušanka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0 „Pielstick“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.1 „Bardotka“, „Zamračená“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.0 a T 444.1 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0 a T 669.1 „Čmelák“
Zobrazit