Motorová lokomotiva T 679.1 „Sergej“
Nejsilnější motorové lokomotivy ve službě ČSD, vyráběné v SSSR, mají dvoutaktní dvanáctiválcový motor.

vozidlo | |
---|---|
označení | T 679.1 |
výrobce | VTZ Lokomotivka Vorošilovgrad |
výroba | 1966 – 1979 |
max. rychlost | 100 km/h |
Provozní vozidla u ČD
T 679.1529 – Česká Třebová
T 679.1600 – Lužná u Rakovníka
Nejsilnější motorové lokomotivy ve službě ČSD, vyráběné v SSSR, mají dvoutaktní dvanáctiválcový motor. V počtu 600 ks šlo zároveň nejpočetnější lokomotivní řadu ČSD. Pro jejich dunivý hlasitý zvuk se jim říkalo také Buben tajgy. Lokomotivy tahaly nejtěžší nákladní vlaky, ale byly rovněž součástí strategických plánů sovětské armády. Díky svému původu je mohli v případě války obsluhovat sovětští vojáci. Lokomotivy byly rozšířeny i v Polsku, východním Německu a Maďarsku.
Další vozy z kategorie

Motorová lokomotiva T 211.0, T 212.0 a T 212.1 „Prasátko“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 334.0 „Rosnička“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 426.0 „Rakušanka“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 435.0 „Hektor“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 466.0 „Pielstick“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 478.1 „Bardotka“, „Zamračená“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 478.3 „Brejlovec“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 499.0 „Kyklop“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 444.0 a T 444.1 „Karkulka“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 458.1 „Velký hektor“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 669.0 a T 669.1 „Čmelák“
Zobrazit