Parní lokomotivy
Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“
Malá lokálková parní lokomotiva z přelomu 19. a 20. století pro vozbu smíšených vlaků.
Zobrazit detailParní lokomotiva 314.3 „Kocúr“
Malá posunovací parní lokomotiva z 19. století původně dodaná Severní dráze císaře Ferdinanda.
Zobrazit detailParní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“
Oblíbené lokomotivy osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost.
Zobrazit detailParní lokomotiva 414.0 „Heligón“
Lokomotivy, určené původně pro náročné horské tratě, strávily celý život v poctivé službě na nákladních vlacích a u posunu ve stanicích.
Zobrazit detailParní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“
Lokomotivy pro osobní i nákladní vlaky a lehký posun na vedlejších tratích se vyráběly v mnoha sériích v celkovém počtu 231 kusů.
Zobrazit detailParní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“
Původní lokomotivy rakouské řady 170 z let 1897–1921 byly k ČSD převzaty v počtu 306 kusů a označeny jako 434.0.
Zobrazit detailParní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“
Úspěšné lokomotivy pro rychlíky a spěšné vlaky na vedlejších tratích na rovině uvezly 600 tun těžký vlak rychlostí 90 km/h.
Zobrazit detailParní lokomotiva 464.2 „Rosnička“
Rychlíková lokomotiva určená především pro horské tratě. Jedná se o poslední typ parní lokomotivy dodaný ČSD.
Zobrazit detailParní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“
Lokomotivy pro rychlíky, dálkové osobní a příležitostně také rychlé nákladní vlaky.
Zobrazit detailParní lokomotiva 477.0 „Papoušek“
Trojčité tendrové lokomotivy určené pro rychlou předměstskou dopravu v okolí velkých měst a vozbu rychlíků.
Zobrazit detailParní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“
Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun.
Zobrazit detail