Motorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
Lokomotivy řady T 679.1 pro těžkou nákladní dopravu patří mezi lokomotivy typu M 62, velmi rozšířenými v bývalých socialistických zemích.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | T 679.1600 (781.600-2) |
typ vozidla | Co'Co' |
určení | nákladní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | provozní |
přezdívka | Sergej |
rok výroby | 1979 |
výrobce | VTZ Lokomotivka Vorošilovgrad (bývalý SSSR) |
maximální rychlost | 100 km/h |
trvalý výkon | 1470 kW |
přenos výkonu | elektrický, stejnosměrný |
služební hmotnost | 116 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1050 mm |
Provozní vozidla u ČD
T 679.1529 – Olomouc
T 679.1600 – Lužná u Rakovníka
Dieselelektrické lokomotivy s dvoudobým spalovacím motorem typu 14 D 40 byly dodány v počtu 600 kusů ze Sovětského svazu pro ČSD. Vyráběny byly v lokomotivce Lugansk v letech 1966 - 1973, poslední série pro ČSD pak v roce 1979. Obdobné lokomotivy byly jako typ M 62 dodávány i do jiných zemí (např. Maďarsko, Polsko, Německo) a značně rozšířeny jsou dodnes i v zemích bývalého Sovětského svazu. Lokomotivy byly určeny pro vozbu nejtěžších nákladních vlaků na hlavních neelektrifikovaných tratích a výjimečně vozily i osobní vlaky a rychlíky. Kvůli nepříznivým vlastnostem pojezdu opotřebovávaly tratě s menšími poloměry oblouků. V současné době jsou kvůli nepotřebě jejich výkonu a poměrně vysoké spotřebě paliva vyřazeny z pravidelného provozu a naprostá většina je již sešrotována. Lokomotiva T 679.1600 byla zrekonstruována jakožto poslední dodaná ze SSSR a spolu s ní byla opravena ještě T 679.1529, která je nyní umístěna v Expozici historických kolejových vozidel v Olomouci.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit