Motorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“

Motorové vozy řady M 152.0 jsou náhradou za osvědčené, ale zastaralé vozy M 131.1. Byly určeny pro provoz na vedlejších tratích ČSD. Po dvou prototypech z roku 1973 následovala od r. 1975 sériová výroba, končící v r. 1984.

vozidlo motorový vůz
motorový vůz
označení M 152.0002
typ vozidla A'1'
určení osobní vlaky
majitel České dráhy
stav provozní
přezdívka Orchestrion
rok výroby 1974
výrobce Vagónka Studénka
výrobní číslo 74889
maximální rychlost 80 km/h
indikovaný výkon 155 kW
přenos výkonu hydromechanický
služební hmotnost 20 t
průměr hnacích dvojkolí 840 mm

Virtuální prohlídka

Provozní vozidla u ČD

M 152.0002 – Lužná u Rakovníka

Výrobcem vozů byla Vagónka Studénka a pro ČSD bylo dodáno celkem 680 kusů. Motorový vůz je dvounápravový s jednou poháněnou nápravou. Uložení skříně je na dvou jednonápravových podvozcích pro snadnější průjezd vozidla obloukem. Hnací agregát – vodou chlazený ležatý šestiválec LIAZ ML 634 – spolu s pomocnými pohony a chladičem je umístěn pod podlahou vozu. Motor pohání dvojkolí přes automatickou hydromechanickou dvoustupňovou převodovku a reverzační nápravovou převodovku. Skříň je řešena jako velkoprostorová, nabízí 50 míst k sezení v uspořádání 2+3 a dalších 40 míst k stání. Vstup do vozu umožňují na každé straně dvoje posuvné elektropneumaticky ovládané dveře. Vozy byly přiděleny do většiny dep v celé síti a u ČD slouží dodnes. Mnoho jich bylo rekonstruováno na provoz bez vlakové čety a nebo předěláno na motorovou jednotku řady 814 „Regionova“. Vůz M 152.0002 byl v roce 1995 přidělen do LD Valašské Meziříčí. Pravidelný provoz ukončil v roce 2015 a stal se muzejním vozidlem Českých drah. Nyní je umístěn v expozici v Lužné u Rakovníka.

Fotogalerie

Motorový vůz M 152.0002 OrchestrionMotorový vůz M 152.0002 OrchestrionMotorový vůz M 152.0002 OrchestrionMotorový vůz M 152.0002 Orchestrion

Další vozy z kategorie

Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“

Zobrazit

Motorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“

Zobrazit

Motorový vůz M 131.105 „Hurvínek“

Zobrazit

Motorový vůz M 240.0100 „Singrovka“

Zobrazit

Motorový vůz M 262.076 „Kredenc“

Zobrazit

Parní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 313.432 „Matylda“

Zobrazit

Parní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“

Zobrazit

Parní lokomotiva 414.096 „Heligón“

Zobrazit

Parní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“

Zobrazit

Parní lokomotiva 477.043 „Papoušek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.022 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.112 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 534.0323 „Kremák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 556.0271 „Štokr“

Zobrazit

Salonní vůz prezidenta T. G. Masaryka

Zobrazit