Motorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“

Lokomotivy řady TU 47.0 byly vyvinuty pro motorizaci provozu na úzkorozchodných tratích ČSD. Na celkem pěti tratích rozchodu 750 a 760 mm mohly být nasazeny jak pro osobní tak i nákladní dopravu.

vozidlo motorová lokomotiva
motorová lokomotiva
označení TU 47.016
(705 916-5)
typ vozidla Bo'Bo'
určení úzkorozchodné lokálky
majitel České dráhy
stav neprovozní
přezdívka Téúčko
rok výroby 1958
výrobce ČKD Praha
maximální rychlost 50 km/h
trvalý výkon 258 kW
přenos výkonu elektrický
služební hmotnost 32 t
průměr hnacích dvojkolí 760 mm

Provozní vozidla u ČD

-

V roce 1948 byla objednána v ČKD Praha první série. Celkem 6 kusů této série bylo vyrobeno v letech 1954 až 1955 a prvotní označení bylo T 47.0. Zdrojem výkonu byl motor ČKD 12 V 170 DR, který se již osvědčil při provozu motorových vozů M 262.0. Pohon dvojkolí pak zajišťují tlapově uložené stejnosměrné sériové trakční elektromotory. V roce 1958 byla vyrobena druhá 15kusová série. Převodový poměr trakčních motorů byl u prvních 4 kusů druhé série změněn, neboť stroje T 47.007 až 010 byly určeny pro trať Frýdlant v Čechách – Heřmanice o rozchodu 750 mm. Zbývajících 11 strojů bylo rozděleno po 4 do Osoblahy a Ružomberoku a 3 do Jindřichova Hradce. Výrobce měl s tímto typem i exportní úspěch, když v letech 1957-58 bylo 45 lokomotiv dodáno do SSSR. U nás byly tyto stroje později přeznačeny na TU 47.0 a v roce 1988 dostaly novou řadu 705.9. Na tratích ve Frýdlantu a na Slovensku byl provoz již zrušen a tratě v Jindřichově Hradci provozuje soukromá společnost. Posledním místem provozu již rekonstruované lokomotivy u Českých drah je tak trať Třemešná ve Slezsku – Osoblaha.

Fotogalerie

Motorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.014 TéúčkoMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.014 Téúčko

Další vozy z kategorie

Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“

Zobrazit

Elektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“

Zobrazit

Motorový vůz M 131.105 „Hurvínek“

Zobrazit

Motorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“

Zobrazit

Motorový vůz M 240.0100 „Singrovka“

Zobrazit

Motorový vůz M 262.076 „Kredenc“

Zobrazit

Parní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 313.432 „Matylda“

Zobrazit

Parní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“

Zobrazit

Parní lokomotiva 414.096 „Heligón“

Zobrazit

Parní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“

Zobrazit

Parní lokomotiva 477.043 „Papoušek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.022 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 498.112 „Albatros“

Zobrazit

Parní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 534.0323 „Kremák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 556.0271 „Štokr“

Zobrazit

Salonní vůz prezidenta T. G. Masaryka

Zobrazit