Motorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
Lokomotivy řady TU 47.0 byly vyvinuty pro motorizaci provozu na úzkorozchodných tratích ČSD. Na celkem pěti tratích rozchodu 750 a 760 mm mohly být nasazeny jak pro osobní tak i nákladní dopravu.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | TU 47.016 (705 916-5) |
typ vozidla | Bo'Bo' |
určení | úzkorozchodné lokálky |
majitel | České dráhy |
stav | neprovozní |
přezdívka | Téúčko |
rok výroby | 1958 |
výrobce | ČKD Praha |
maximální rychlost | 50 km/h |
trvalý výkon | 258 kW |
přenos výkonu | elektrický |
služební hmotnost | 32 t |
průměr hnacích dvojkolí | 760 mm |
Provozní vozidla u ČD
-
V roce 1948 byla objednána v ČKD Praha první série. Celkem 6 kusů této série bylo vyrobeno v letech 1954 až 1955 a prvotní označení bylo T 47.0. Zdrojem výkonu byl motor ČKD 12 V 170 DR, který se již osvědčil při provozu motorových vozů M 262.0. Pohon dvojkolí pak zajišťují tlapově uložené stejnosměrné sériové trakční elektromotory. V roce 1958 byla vyrobena druhá 15kusová série. Převodový poměr trakčních motorů byl u prvních 4 kusů druhé série změněn, neboť stroje T 47.007 až 010 byly určeny pro trať Frýdlant v Čechách – Heřmanice o rozchodu 750 mm. Zbývajících 11 strojů bylo rozděleno po 4 do Osoblahy a Ružomberoku a 3 do Jindřichova Hradce. Výrobce měl s tímto typem i exportní úspěch, když v letech 1957-58 bylo 45 lokomotiv dodáno do SSSR. U nás byly tyto stroje později přeznačeny na TU 47.0 a v roce 1988 dostaly novou řadu 705.9. Na tratích ve Frýdlantu a na Slovensku byl provoz již zrušen a tratě v Jindřichově Hradci provozuje soukromá společnost. Posledním místem provozu již rekonstruované lokomotivy u Českých drah je tak trať Třemešná ve Slezsku – Osoblaha.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit