Motorová lokomotiva T 334.085 „Rosnička“
Tyto třínápravové motorové lokomotivy jsou největším rozumně proveditelným hnacím vozidlem bez podvozků, a tedy vozidlem relativně levným.
vozidlo | motorová lokomotiva |
---|---|
označení | T 334.085 (710 085-2) |
typ vozidla | C |
určení | posun a nákladní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | provozní |
přezdívka | Rosnička |
rok výroby | 1966 |
výrobce | ČKD Praha |
maximální rychlost | 60 km/h |
trvalý výkon | 301 kW |
přenos výkonu | hydrodynamický |
služební hmotnost | 39,7 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1000 mm |
Provozní vozidla u ČD
T 334.090 – Olomouc
V roce 1959 ČKD Praha vyrobila prototyp třínápravové dieselhydraulické lokomotivy označený T 324.001. U něj byla opuštěna koncepce spojnicového pohonu a bylo použito kloubových hřídelů a nápravových převodovek. Hnacím agregátem byl osvědčený motor 12 V 170 DR, použitý před tím u motorových vozů M 262.0 a úzkorozchodných lokomotiv T 47.0 a dvouměničová hydrodynamická převodovka vlastní konstrukce. Lokomotiva byla nejmenším členem tehdy připravované typové řady dieselhydraulických lokomotiv ČKD. Po rozsáhlých zkouškách následovala od roku 1961 sériová výroba zdokonalených lokomotiv označených T 334.0. Do roku 1963 lokomotivka v Libni dodala 90 kusů, pak výroba pokračovala ve smíchovské Tatře (1964-66, 235 ks), v SMZ Dubnica nad Váhom (1966-68, 120 kusů) a nakonec v TEES Martin (1969-73, 131 kusů). Určení lokomotivy bylo pro lehkou traťovou službu, posun a vlečkový provoz. Příliš se však neprosadily, neboť jejich výkon byl proti parním lokomotivám stejné kategorie poloviční, tudíž se nasazovaly jen na rovinaté místní tratě a lehké nákladní vlaky.
Další vozy z kategorie
Akumulátorová lokomotiva E 212.001 „Koloběžka“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 499.101 „Bobina“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.001 „Šestikolák“
ZobrazitElektrická lokomotiva E 669.101 „Šestikolák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 211.0101 „Prasátko“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 435.0058 „Hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 444.030 „Karkulka“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 458.1190 „Velký hektor“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0286 „Pilštyk“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 478.3101 „Brejlovec“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 669.0001 „Čmelák“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 679.1600 „Sergej“
ZobrazitMotorová lokomotiva úzkorozchodná TU 47.016 „Téúčko“
ZobrazitMotorový vůz M 131.105 „Hurvínek“
ZobrazitMotorový vůz M 152.0002 „Orchestrion“
ZobrazitMotorový vůz M 240.0100 „Singrovka“
ZobrazitMotorový vůz M 262.076 „Kredenc“
ZobrazitParní lokomotiva 310.076 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 313.432 „Matylda“
ZobrazitParní lokomotiva 354.195 „Všudybylka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.096 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 422.062 „Malý bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 477.043 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 498.022 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 498.112 „Albatros“
ZobrazitParní lokomotiva 524.1110 „Pětikolák“
ZobrazitParní lokomotiva 534.0323 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0271 „Štokr“
ZobrazitSalonní vůz prezidenta T. G. Masaryka
Zobrazit