Parní lokomotivy

Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“

Malá lokálková parní lokomotiva z přelomu 19. a 20. století pro vozbu smíšených vlaků.»

Parní lokomotiva 310.0 Kafemlejnek


Parní lokomotiva 314.3 „Kocúr“

Malá posunovací parní lokomotiva z 19. století původně dodaná Severní dráze císaře Ferdinanda.»

Parní lokomotiva 314.3 Kocúr


Parní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“

Oblíbené lokomotivy osobních vlaků a lehkých rychlíků, zejména pro svoji snadnou obsluhu a dobrou přechodnost.»

Parní lokomotiva 354.195 Všudybylka, Vanovka


Parní lokomotiva 414.0 „Heligón“

Lokomotivy, určené původně pro náročné horské tratě, strávily celý život v poctivé službě na nákladních vlacích a u posunu ve stanicích.»

Parní lokomotiva 414.096 Heligon


Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“

Lokomotivy pro osobní i nákladní vlaky a lehký posun na vedlejších tratích se vyráběly v mnoha sériích v celkovém počtu 231 kusů.»

Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“


Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“

Univerzální lokomotivy pro místní dráhy. »

Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“


Parní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“

Původní lokomotivy rakouské řady 170 z let 1897–1921 byly k ČSD převzaty v počtu 306 kusů a označeny jako 434.0.»

Parní lokomotiva 434.2 Čtyřkolák


Parní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“

Úspěšné lokomotivy pro rychlíky a spěšné vlaky na vedlejších tratích na rovině uvezly 600 tun těžký vlak rychlostí 90 km/h.»

Parní lokomotiva 464.0 Bulík, Ušatá


Parní lokomotiva 464.2 „Rosnička“

Rychlíková lokomotiva určená především pro horské tratě. Jedná se o poslední typ parní lokomotivy dodaný ČSD.»

Parní lokomotiva 464.2 Rosnička


Parní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“

Lokomotivy pro rychlíky, dálkové osobní a příležitostně také rychlé nákladní vlaky.»

Parní lokomotiva 475.1 Pětasedma


Parní lokomotiva 477.0 „Papoušek“

Trojčité tendrové lokomotivy určené pro rychlou předměstskou dopravu v okolí velkých měst a vozbu rychlíků.»

Parní lokomotiva 477.0 Papoušek


Parní lokomotiva 534.03 „Kremák“

Lokomotivy pro těžké nákladní vlaky.»

Parní lokomotiva 534.03 Kremák


Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“

Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun.»

Parní lokomotiva 556.0 Štokr, Bugatka


Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)

Lokomotivy pro těžký vlečkový provoz.»

Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)


Úvod Vozidla Parní lokomotivy