Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)

Lokomotivy pro těžký vlečkový provoz.

vozidlo parní lokomotiva
parní lokomotiva
označení EP 1000 (525.1)
výrobce ČKD Praha
výroba 1956
max. rychlost 50 km/h

Provozní vozidla u ČD

525.101 – Veselí nad Moravou, vozidlo NTM

logo NTM

Lokomotivy typu 1435 EP 1000 byly vyrobeny v počtu 25 kusů v roce 1956 s určením pro těžký vlečkový provoz. Dnešních dnů se dočkala pouze jediná lokomotiva tohoto typu, vyrobená jako osmá v pořadí pod továrním číslem 3591/1956. Lokomotivu objednaly Spojené ocelárny, n. p. Kladno kam byla dodána 28. 5. 1956. Na vlečce SONP jezdila pod pořadovým číslem 32 a uplatnění našla nejen v těžkém hutním provozu ale také v traťové službě na Kladensko-nučické dráze, kde dopravovala uhlí, železnou rudu a vápenec. Z provozu byla odstavena v roce 1978 a převzata do sbírek NTM. V roce 1994 započala její oprava do provozuschopného stavu, která byla dokončena až o dlouhých 24 let později. Od té doby ji můžeme opět vídat v čele zvláštních vlaků. Lokomotiva nyní nese označení 525.101, které vychází z číselného označování lokomotiv ČSD a pod kterým jezdily lokomotivy téhož typu na Ostravsku.

Další vozy z kategorie

Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 314.3 „Kocúr“

Zobrazit

Parní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“

Zobrazit

Parní lokomotiva 414.0 „Heligón“

Zobrazit

Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“

Zobrazit

Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.2 „Rosnička“

Zobrazit

Parní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“

Zobrazit

Parní lokomotiva 477.0 „Papoušek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 534.03 „Kremák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“

Zobrazit