Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)
Lokomotivy pro těžký vlečkový provoz.

vozidlo | parní lokomotiva |
---|---|
označení | EP 1000 (525.1) |
výrobce | ČKD Praha |
výroba | 1956 |
max. rychlost | 50 km/h |
Provozní vozidla u ČD
525.101 – Veselí nad Moravou, vozidlo NTM
Lokomotivy typu 1435 EP 1000 byly vyrobeny v počtu 25 kusů v roce 1956 s určením pro těžký vlečkový provoz. Dnešních dnů se dočkala pouze jediná lokomotiva tohoto typu, vyrobená jako osmá v pořadí pod továrním číslem 3591/1956. Lokomotivu objednaly Spojené ocelárny, n. p. Kladno kam byla dodána 28. 5. 1956. Na vlečce SONP jezdila pod pořadovým číslem 32 a uplatnění našla nejen v těžkém hutním provozu ale také v traťové službě na Kladensko-nučické dráze, kde dopravovala uhlí, železnou rudu a vápenec. Z provozu byla odstavena v roce 1978 a převzata do sbírek NTM. V roce 1994 započala její oprava do provozuschopného stavu, která byla dokončena až o dlouhých 24 let později. Od té doby ji můžeme opět vídat v čele zvláštních vlaků. Lokomotiva nyní nese označení 525.101, které vychází z číselného označování lokomotiv ČSD a pod kterým jezdily lokomotivy téhož typu na Ostravsku.
Další vozy z kategorie

Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“
Zobrazit
Parní lokomotiva 314.3 „Kocúr“
Zobrazit
Parní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“
Zobrazit
Parní lokomotiva 414.0 „Heligón“
Zobrazit
Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“
Zobrazit
Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“
Zobrazit
Parní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“
Zobrazit
Parní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“
Zobrazit
Parní lokomotiva 464.2 „Rosnička“
Zobrazit
Parní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“
Zobrazit
Parní lokomotiva 477.0 „Papoušek“
Zobrazit
Parní lokomotiva 498.112 „Albatros“
Zobrazit
Parní lokomotiva 534.03 „Kremák“
Zobrazit
Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“
Zobrazit