Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)
Lokomotivy pro těžký vlečkový provoz.
vozidlo | parní lokomotiva |
---|---|
označení | EP 1000 (525.1) |
výrobce | ČKD Praha |
výroba | 1956 |
max. rychlost | 50 km/h |
Provozní vozidla u ČD
525.101 – Veselí nad Moravou, vozidlo NTM
Lokomotivy typu 1435 EP 1000 byly vyrobeny v počtu 25 kusů v roce 1956 s určením pro těžký vlečkový provoz. Dnešních dnů se dočkala pouze jediná lokomotiva tohoto typu, vyrobená jako osmá v pořadí pod továrním číslem 3591/1956. Lokomotivu objednaly Spojené ocelárny, n. p. Kladno kam byla dodána 28. 5. 1956. Na vlečce SONP jezdila pod pořadovým číslem 32 a uplatnění našla nejen v těžkém hutním provozu ale také v traťové službě na Kladensko-nučické dráze, kde dopravovala uhlí, železnou rudu a vápenec. Z provozu byla odstavena v roce 1978 a převzata do sbírek NTM. V roce 1994 započala její oprava do provozuschopného stavu, která byla dokončena až o dlouhých 24 let později. Od té doby ji můžeme opět vídat v čele zvláštních vlaků. Lokomotiva nyní nese označení 525.101, které vychází z číselného označování lokomotiv ČSD a pod kterým jezdily lokomotivy téhož typu na Ostravsku.
Další vozy z kategorie
Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 314.3 „Kocúr“
ZobrazitParní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.0 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 433.0 „Skaličák“
ZobrazitParní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“
ZobrazitParní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“
ZobrazitParní lokomotiva 464.2 „Rosnička“
ZobrazitParní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“
ZobrazitParní lokomotiva 477.0 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 534.03 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“
Zobrazit