Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“

Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun.

vozidlo parní lokomotivaparní lokomotiva
označení 556.0
výrobce Závody V. I. Lenina Plzeň
výroba 1952–1958
max. rychlost 80 km/h

Virtuální prohlídka

Provozní vozidla u ČD

556.0506 – Hradec Králové

Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun, držitelky československého rekordu hmotnosti taženého vlaku: 1 800 metrů a 8 272 tun ve dvou lokomotivách na trati Kojetín – Ostrava. V pravidelném provozu skončil poslední stroj až v roce 1983. Lokomotivy byly z výroby vybaveny mechanickým přikladačem paliva. První taková zařízení (ale pro jinou lokomotivu) byla dodána z Francie a označena názvem „Standard Stocker“. Odtud byla převzata i přezdívka lokomotiv.

Fotogalerie

556.0 Štokr, Bugatka556.0 Štokr, Bugatka556.0 Štokr, Bugatka556.0 Štokr, Bugatka

Další vozy z kategorie

Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 314.3 „Kocúr“

Zobrazit

Parní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“

Zobrazit

Parní lokomotiva 414.0 „Heligón“

Zobrazit

Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“

Zobrazit

Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.2 „Rosnička“

Zobrazit

Parní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“

Zobrazit

Parní lokomotiva 477.0 „Papoušek“

Zobrazit

Parní lokomotiva 534.03 „Kremák“

Zobrazit

Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)

Zobrazit