Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“
Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun.

vozidlo | |
---|---|
označení | 556.0 |
výrobce | Závody V. I. Lenina Plzeň |
výroba | 1952–1958 |
max. rychlost | 80 km/h |
Provozní vozidla u ČD
556.0506 – Hradec Králové
Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun, držitelky československého rekordu hmotnosti taženého vlaku: 1 800 metrů a 8 272 tun ve dvou lokomotivách na trati Kojetín – Ostrava. V pravidelném provozu skončil poslední stroj až v roce 1983. Lokomotivy byly z výroby vybaveny mechanickým přikladačem paliva. První taková zařízení (ale pro jinou lokomotivu) byla dodána z Francie a označena názvem „Standard Stocker“. Odtud byla převzata i přezdívka lokomotiv.
Další vozy z kategorie

Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“
Zobrazit
Parní lokomotiva 314.3 „Kocúr“
Zobrazit
Parní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“
Zobrazit
Parní lokomotiva 414.0 „Heligón“
Zobrazit
Parní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“
Zobrazit
Parní lokomotiva 433.0 „Skaličák“
Zobrazit
Parní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“
Zobrazit
Parní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“
Zobrazit
Parní lokomotiva 464.2 „Rosnička“
Zobrazit
Parní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“
Zobrazit
Parní lokomotiva 477.0 „Papoušek“
Zobrazit
Parní lokomotiva 498.112 „Albatros“
Zobrazit
Parní lokomotiva 534.03 „Kremák“
Zobrazit
Parní lokomotiva EP 1000 (525.1)
Zobrazit