Parní lokomotiva 556.0 „Štokr“, „Bugatka“
Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun.
vozidlo | parní lokomotiva |
---|---|
označení | 556.0 |
výrobce | Závody V. I. Lenina Plzeň |
výroba | 1952–1958 |
max. rychlost | 80 km/h |
Provozní vozidla u ČD
556.0506 – Hradec Králové
Naše nejsilnější parní lokomotivy, které běžně vozily vlaky těžké i 4 000 tun, držitelky československého rekordu hmotnosti taženého vlaku: 1 800 metrů a 8 272 tun ve dvou lokomotivách na trati Kojetín – Ostrava. V pravidelném provozu skončil poslední stroj až v roce 1983. Lokomotivy byly z výroby vybaveny mechanickým přikladačem paliva. První taková zařízení (ale pro jinou lokomotivu) byla dodána z Francie a označena názvem „Standard Stocker“. Odtud byla převzata i přezdívka lokomotiv.
Další vozy z kategorie
Parní lokomotiva 310.0 „Kafemlejnek“
ZobrazitParní lokomotiva 314.3 „Kocúr“
ZobrazitParní lokomotiva 354.1 „Všudybylka“, „Vanovka“
ZobrazitParní lokomotiva 414.0 „Heligón“
ZobrazitParní lokomotiva 423.0 „Velký bejček“
ZobrazitParní lokomotiva 433.0 „Skaličák“
ZobrazitParní lokomotiva 434.2 „Čtyřkolák“
ZobrazitParní lokomotiva 464.0 „Ušatá“, „Bulík“
ZobrazitParní lokomotiva 464.2 „Rosnička“
ZobrazitParní lokomotiva 475.1 „Pětasedma“
ZobrazitParní lokomotiva 477.0 „Papoušek“
ZobrazitParní lokomotiva 534.03 „Kremák“
ZobrazitParní lokomotiva EP 1000 (525.1)
Zobrazit