Vysokostěnný vůz Vtr 4‑20391

Dvounápravový vysokostěnný otevřený nákladní vůz pro přepravu sypkých hmot a zboží nepodléhajícího povětrnostním vlivům vyráběný v letech 1946-1957.

vozidlo vůznákladní vůz
označení Vtr 4‑20391
stav vozu provozní
výrobce Královopolská strojírna Brno
rok výroby 1947
provedení z období 1949-1959
nejvyšší rychlost 90 km/h
délka přes nárazníky 9 940 mm
vlastní váha vozu 9 400 kg
ložná váha 29 000 kg
ložný objem 34 m³
ložná plocha 24,4 m²

K vidění

ČD Muzeum Lužná u Rakovníka

Dvounápravový vysokostěnný otevřený nákladní vůz Vtr (do roku 1949 řada Vsr, od roku 1968 řada E), vyráběný v několika sériích a provedeních (bez brzdy, s brzdou, s plošinkou, s brzdařskou budkou) v rámci rozsáhlé poválečné obnovy parku nákladních vozů ČSD. Počet vyrobených vozů přesáhl 20 tisíc kusů a spolu s uzavřenými nákladními vozy Zsr (později Ztr) tvořily páteř vozového parku ČSD až do sedmdesátých let. Počátkem devadesátých let začaly být tyto vozy hromadně vyřazovány. Vůz byl řešen jako celokovový s dřevěnou podlahou, příp. dřevěnou brzdařskou plošinou a budkou.

Konkrétně vůz Vtr 4‑20391 byl vyroben v Královopolské strojírně Brno v roce 1947 pod výrobním číslem 23986 na základě objednávky MD Praha ze 4. března 1947 v rámci série 1000 vozů . Vybaven je brzdařskou plošinou s budkou.

Další vozy z kategorie

Kotlový vůz R 557155

Zobrazit