Vysokostěnný vůz Vtr 4‑20391
Dvounápravový vysokostěnný otevřený nákladní vůz pro přepravu sypkých hmot a zboží nepodléhajícího povětrnostním vlivům vyráběný v letech 1946-1957.
vozidlo | nákladní vůz |
---|---|
označení | Vtr 4‑20391 |
stav vozu | provozní |
výrobce | Královopolská strojírna Brno |
rok výroby | 1947 |
provedení z období | 1949-1959 |
nejvyšší rychlost | 90 km/h |
délka přes nárazníky | 9 940 mm |
vlastní váha vozu | 9 400 kg |
ložná váha | 29 000 kg |
ložný objem | 34 m³ |
ložná plocha | 24,4 m² |
K vidění
ČD Muzeum Lužná u Rakovníka
Dvounápravový vysokostěnný otevřený nákladní vůz Vtr (do roku 1949 řada Vsr, od roku 1968 řada E), vyráběný v několika sériích a provedeních (bez brzdy, s brzdou, s plošinkou, s brzdařskou budkou) v rámci rozsáhlé poválečné obnovy parku nákladních vozů ČSD. Počet vyrobených vozů přesáhl 20 tisíc kusů a spolu s uzavřenými nákladními vozy Zsr (později Ztr) tvořily páteř vozového parku ČSD až do sedmdesátých let. Počátkem devadesátých let začaly být tyto vozy hromadně vyřazovány. Vůz byl řešen jako celokovový s dřevěnou podlahou, příp. dřevěnou brzdařskou plošinou a budkou.
Konkrétně vůz Vtr 4‑20391 byl vyroben v Královopolské strojírně Brno v roce 1947 pod výrobním číslem 23986 na základě objednávky MD Praha ze 4. března 1947 v rámci série 1000 vozů . Vybaven je brzdařskou plošinou s budkou.
Další vozy z kategorie
Kotlový vůz R 557155
Zobrazit