Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“
Tento unikátní stroj byl vyroben jako druhý prototyp řady rychlíkových lokomotiv a zároveň také byl posledním typem parních lokomotiv pro ČSD v roce 1956 v závodech V. I. Lenina (Škodovy závody Plzeň). To už ale Škodovka a ČKD zahájily sériovou výrobu elektrických a motorových lokomotiv a proto i přes zájem ČSD na dalších dodávkách nebyla sériová výroba zahájena. Řada 464.2 však přesto patřila ke konstrukčně nejdokonalejším parním lokomotivám u nás. Díky svému zelenému laku dostala přezdívku Rosnička. Svoji službu započala v Jihlavě, koncem 60. let se přestěhovala do depa v Brně a v roce 1972 se přesunula naposledy, právě do Olomouce. Dnes je majetkem Národního technického muzea.
vozidlo | parní lokomotiva |
---|---|
označení | 464.202 |
uspořádání pojezdu | 2´D 2´ p2t |
určení | osobní vlaky |
majitel | NTM |
stav | v opravě |
přezdívka | Rosnička |
rok výroby | 1956 |
výrobobní číslo | 3378 |
výrobce | ZVIL Plzeň, n. p. |
maximální rychlost | 90 km/h |
trvalý výkon | 1250 kW |
služební hmotnost | 112 t |
průměr hnacích dvojkolí | 1624 mm |
Provozní vozidla u ČD
464.202 – Olomouc, lokomotiva NTM
Tento unikátní stroj byl vyroben jako druhý prototyp řady rychlíkových lokomotiv a zároveň také byl posledním typem parních lokomotiv pro ČSD v roce 1956 v závodech V. I. Lenina (Škodovy závody Plzeň). To už ale Škodovka a ČKD zahájily sériovou výrobu elektrických a motorových lokomotiv a proto i přes zájem ČSD na dalších dodávkách nebyla sériová výroba zahájena. Řada 464.2 však přesto patřila ke konstrukčně nejdokonalejším parním lokomotivám u nás. Díky svému zelenému laku dostala přezdívku Rosnička. Svoji službu započala v Jihlavě, koncem 60. let se přestěhovala do depa v Brně a v roce 1972 se přesunula naposledy, právě do Olomouce. Dnes je majetkem Národního technického muzea.
Další vozy z kategorie
Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“
ZobrazitKolejový jeřáb EDK 80/3 „Takraf“
ZobrazitMotorová lokomotiva BN 60‑3870 „Kyaska“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“
ZobrazitMotorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“
ZobrazitMotorový vůz M 262.018 „Kredenc“
ZobrazitMotorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“
ZobrazitParní lokomotiva 314.303 „Kocúr“
Zobrazit