Motorová lokomotiva T 669.1172 „Čmelák“

Lokomotivy T669.1 byly vyráběny jako vylepšené pokračování lokomotiv T669.0 v Dubnici nad Váhom od roku 1968. Sloužily převážně pro těžký posun, ale i pro dopravu těžších nákladních vlaků. Naše lokomotiva sloužila do roku 1997 v depu Praha-Libeň, poté v České Třebové, kde byla později převedena do muzejních sbírek.

vozidlo parní lokomotiva
motorová lokomotiva
označení T 669.1172
771.172-4
uspořádání pojezdu Co´Co´
určení posun a nákladní vlaky
majitel České dráhy
stav provozní
přezdívka Čmelák
rok výroby 1971
výrobobní číslo 922
výrobce Strojárske a metalurgické závody Dubnica nad Váhom
maximální rychlost 90 km/h
trvalý výkon 993 kW
služební hmotnost 114,6 t
průměr hnacích dvojkolí 1050 mm

Provozní vozidla u ČD

T 669.0001 – Lužná u Rakovníka

T 669.0085 – Cheb

T 669.1172 – Olomouc

Lokomotivy T669.1 byly vyráběny jako vylepšené pokračování lokomotiv T669.0 v Dubnici nad Váhom od roku 1968. Sloužily převážně pro těžký posun, ale i pro dopravu těžších nákladních vlaků. Naše lokomotiva sloužila do roku 1997 v depu Praha-Libeň, poté v České Třebové, kde byla později převedena do muzejních sbírek.

Fotogalerie

Parní lokomotiva 313.432 MatyldaParní lokomotiva 313.432 MatyldaParní lokomotiva 313.432 Matylda

Další vozy z kategorie

Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“

Zobrazit

Kolejový jeřáb EDK 80/3 „Takraf“

Zobrazit

Motorová lokomotiva BN 60-3870 „Kyaska“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 679.1529 „Sergej“

Zobrazit

Motorový vůz M 262.018 „Kredenc“

Zobrazit

Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“

Zobrazit

Parní lokomotiva 314.303 „Kocúr“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“

Zobrazit