Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“
Prototyp rychlíkového motorového vozu s nejvyšší dovolenou rychlostí 110 km/h byl vyroben v roce 1962 ve Vagonce Tatra Studénka. Z výroby byl dodán do depa Praha-Libeň. V roce 1969 byl přesunut do depa Olomouc, pod kterým jezdil do poloviny roku 1997, poté byl převeden do depa Brno-Horní Heršpice. V roce 2005 byl opatřen původním výrobním nátěrem z roku 1962 a v roce 2013 se vrátil znovu do Olomouce, tentokrát ale již do železničního muzea. Podle jeho pestrého kabátu mu říkáme Lorinka.

vozidlo | motorový vůz |
---|---|
označení | M 286.0001 850.001-9 |
uspořádání pojezdu | B´2´ |
určení | osobní vlaky |
majitel | České dráhy |
stav | provozní |
přezdívka | Krokodýl, Lorinka |
rok výroby | 1962 |
výrobobní číslo | 63739 |
výrobce | Vagónka Studénka, n. p. |
maximální rychlost | 110 km/h |
trvalý výkon | 515 kW |
služební hmotnost | 50,5 t |
průměr hnacích dvojkolí | 900 mm |
Provozní vozidla u ČD
M 286.0001 – Olomouc
Prototyp rychlíkového motorového vozu s nejvyšší dovolenou rychlostí 110 km/h byl vyroben v roce 1962 ve Vagonce Tatra Studénka. Z výroby byl dodán do depa Praha-Libeň. V roce 1969 byl přesunut do depa Olomouc, pod kterým jezdil do poloviny roku 1997, poté byl převeden do depa Brno-Horní Heršpice. V roce 2005 byl opatřen původním výrobním nátěrem z roku 1962 a v roce 2013 se vrátil znovu do Olomouce, tentokrát ale již do železničního muzea. Podle jeho pestrého kabátu mu říkáme Lorinka.
Další vozy z kategorie

Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“
Zobrazit
Kolejový jeřáb EDK 80/3 „Takraf“
Zobrazit
Motorová lokomotiva BN 60‑3870 „Kyaska“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“
Zobrazit
Motorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“
Zobrazit
Motorový vůz M 262.018 „Kredenc“
Zobrazit
Parní lokomotiva 314.303 „Kocúr“
Zobrazit
Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“
Zobrazit