Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“

Prototyp rychlíkového motorového vozu s nejvyšší dovolenou rychlostí 110 km/h byl vyroben v roce 1962 ve Vagonce Tatra Studénka. Z výroby byl dodán do depa Praha-Libeň. V roce 1969 byl přesunut do depa Olomouc, pod kterým jezdil do poloviny roku 1997, poté byl převeden do depa Brno-Horní Heršpice. V roce 2005 byl opatřen původním výrobním nátěrem z roku 1962 a v roce 2013 se vrátil znovu do Olomouce, tentokrát ale již do železničního muzea. Podle jeho pestrého kabátu mu říkáme Lorinka.

vozidlo parní lokomotiva
motorový vůz
označení M 286.0001
850.001-9
uspořádání pojezdu B´2´
určení osobní vlaky
majitel České dráhy
stav provozní
přezdívka Krokodýl, Lorinka
rok výroby 1962
výrobobní číslo 63739
výrobce Vagónka Studénka, n. p.
maximální rychlost 110 km/h
trvalý výkon 515 kW
služební hmotnost 50,5 t
průměr hnacích dvojkolí 900 mm

Provozní vozidla u ČD

M 286.0001 – Olomouc

Prototyp rychlíkového motorového vozu s nejvyšší dovolenou rychlostí 110 km/h byl vyroben v roce 1962 ve Vagonce Tatra Studénka. Z výroby byl dodán do depa Praha-Libeň. V roce 1969 byl přesunut do depa Olomouc, pod kterým jezdil do poloviny roku 1997, poté byl převeden do depa Brno-Horní Heršpice. V roce 2005 byl opatřen původním výrobním nátěrem z roku 1962 a v roce 2013 se vrátil znovu do Olomouce, tentokrát ale již do železničního muzea. Podle jeho pestrého kabátu mu říkáme Lorinka.

Fotogalerie

Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“

Další vozy z kategorie

Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“

Zobrazit

Kolejový jeřáb EDK 80/3 „Takraf“

Zobrazit

Motorová lokomotiva BN 60‑3870 „Kyaska“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“

Zobrazit

Motorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“

Zobrazit

Motorový vůz M 262.018 „Kredenc“

Zobrazit

Parní lokomotiva 314.303 „Kocúr“

Zobrazit

Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“

Zobrazit