Naše exponáty

Většině zájemců se patrně v souvislosti s historickou železnicí vybaví parní lokomotivy. Právě ty jsou hlavním lákadlem muzea, neboť jich má ve svém držení více než třicet. Jedná se o exponáty z různých období železničního provozu, od malých lokálkových lokomotiv z přelomu devatenáctého a dvacátého století až po nejvýkonnější stroje, které zažily vrchol a postupný útlum parní trakce v druhé polovině století dvacátého. Větší část z těchto exponátů je neprovozní, ale přesto jejich elegantní konstrukce i mohutnost stále vzbuzuje údiv.

Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“

Tato elektrická stejnosměrná lokomotiva na napětí 3000 V určená pro osobní vlaky, rychlíky i nákladní vlaky byla vyrobena ve Škodových závodech v Plzni …»

Elektrická lokomotiva E 499.085 „Bobina“


Kolejový jeřáb EDK 80/3 „Takraf“

Jeřáb byl vyráběn firmou S. M. Kirow Leipzig od 60. let minulého století. Kromě dieselového motoru může být poháněn i připojením na elektrickou síť 3 x …»

Kolejový jeřáb EDK 80/3 Takraf


Motorová lokomotiva BN 60-3870 „Kyaska“

Je nejmenší lokomotivou našeho muzea, vyrobená v roce 1957 v ČKD Praha. I když připomíná parní lokomotivu, jde o dieselový stroj. BN60 byly dodávány na …»

Motorová lokomotiva BN 60-3870 „Kyaska“


Motorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“

Největším „pracantem“ v našem muzeu je tato malá lokomotiva přezdívaná Prasátko nebo Hop. Má mechanickou převodovku s třecí spojkou jako auta, ale …»

Motorová lokomotiva T 212.0062 „Hop“


Motorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“

Lokomotivy s vyvýšeným stanovištěm strojvedoucího a hydraulickým přenosem výkonu, určené pro lehký posun a nákladní vlaky na vedlejších tratích s …»

Motorová lokomotiva T 334.090 „Rosnička“


Motorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“

Pilštyk vyrobily roku 1973 Turčianské strojárne Martin. Jedná se o lokomotivu pro osobní a nákladní vlaky i posun. Byla vybavena parním generátorem pro …»

Motorová lokomotiva T 466.0007 „Pilštyk“


Motorová lokomotiva T 679.1529 „Sergej“

Lokomotivní obr Sergej byl vyroben v roce 1973 v lokomotivce v Luhansku na Ukrajině. Sergeje se staly počtem 601 dodaných kusů nejpočetnější řadou lokomotiv v …»

Motorová lokomotiva T 679.1529 „Sergej“


Motorový vůz M 262.018 „Kredenc“

Motorový vůz společně vyrobily firmy Královopolská strojírna Brno (skříň), Tatra Smíchov (podvozky) a ČKD Praha (spalovací motor a elektrická výzbroj) v …»

Motorový vůz M 262.018 „Kredenc“


Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“

Prototyp rychlíkového motorového vozu s nejvyšší dovolenou rychlostí 110 km/h byl vyroben v roce 1962 ve Vagonce Tatra Studénka. Z výroby byl dodán do depa …»

Motorový vůz M 286.0001 „Krokodýl“


Parní lokomotiva 314.303 „Kocúr“

Lokomotiva byla vyrobena v Maschinen-Fabrik der priv. Österreichisch-ungarischen Staatseisenbahn ve Vídni v roce 1898 pro posun na nádražích Severní dráhy …»

Parní lokomotiva 314.303 „Kocúr“


Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“

Tento unikátní stroj byl vyroben jako druhý prototyp řady rychlíkových lokomotiv a zároveň také byl posledním typem parních lokomotiv pro ČSD v roce 1956 v …»

Parní lokomotiva 464.202 „Rosnička“


Úvod Depozitář Olomouc Naše exponáty